Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

U smečky bláznů

Budou tomu čtyři roky, co jsem dobrovolně přihlásil svou existenci na SPŠ Karviná. Naivní představa, jak bude škola jednoduchá a jak se udržím při zdravém rozumu, mě opustila během prvních pár týdnů. Přidal jsem se ke „smečce bláznů“, k lidem, kteří se stali mými spolubojovníky a kteří mě naučili boji v drsném školním prostředí. Zkusím vám je představit.

Hned jak přijdu do školy, nedobrovolně mě čeká šatna. Nesnáším přezuvky, proklínám dozor, který mě s klidem může poslat zpátky kvůli tenisek a tvářím se nevrle. Ale stačí, abych potkal „do dobré nálady věčně naloženého“, pana mistra Kluse a ztratím schopnost tvářit se, že umím zabíjet pohledem. Vzadu dr. Pier sundává kabát. Dnešní ráno přežil, což je pro milovníka rychlé jízdy jako je on značný úspěch.

U schodů poslušně odevzdám své jméno a číslo třídy. Dozor mě nakonec chytil. Poslední nepřítel, čtyřicet osm schodů, je za mnou a já vcházím do třídy. Od té doby, co jsme vymalovali zadní a přední stěnu na zeleno, boční stěny na růžovo a zbavili strop velkého otisku ze slupky od banánu, to pro mě není ono. V první lavici na mě civí čtyři oči mocného Předsedy. Náš velký vědátor, milovník žen a nejpodivnější podivín ze všech nejpodivnějších podivínů, jaké znám, mě pozdraví a dál zaníceně kreslí zapojení hvězdné brány.

Přicházím na své místo v třetí řadě uprostřed. Za mnou sedí tři naprosto rozdílní lidi. První z nich: Karel. Tenhleten blázen do středověkých zbraní, šermu, knížek a vodní dýmky je můj věčný rival na bojišti známek. Každou známku, kterou mám lepší jak on, cením zlatem. Každou horší proklínám. To ta moje soutěživá povaha :-) Vedle něj sedí pohodář Adam Nemec (bez háčku). Stejně si nechává říkat Skopčák. Poslední z velkého triumvirátu, Petr. Velký článek, velký boss, dost pohodový člověk. Dýchá za Baník, na který nikdy nedá dopustit. Jednou ho to zabije :-)

Sám sedím uprostřed dvou rivalů. Ifo (žádné Ufo, přestože tak po ránu občas vypadá) a Krajc. Ti dva kdyby mohli, vrazí si vzájemně do zadku kružítka. Nejhorší na tom je, že oba jsou dysgrafici a když vidím jak píšu já, tak ti dva musí být zdraví. Začnu s tím něco dělat.

Toť mé nejbližší okolí. Zbytek třídy si nechám třeba na jindy. Nepřipadají vám jako smečka bláznů? Mě taky ne. Dokud nezačnou třídou létat tavené sýry a mandarinky. Sýr zfialověl na okně. Jak dopadlo malování kvůli mandarinek jsem psal výš. Porušujeme školní řád? Třeba. Každý ve školní lavici ho někdy porušil. A náhodou, my máme všechny problémy vyřešené :-)

Dobře. Doufám, že jste si udělali trošku obrázek o tom, co mě občas ve škole potkává a s kým tam žiju. Napsal bych toho mnohem víc, zdaleka jsem nestihl vše vyjádřit, ale někdy je méně více. Mějte se :-)

Autor: Jakub Kunčický | neděle 29.11.2009 22:20 | karma článku: 14,47 | přečteno: 1240x
  • Další články autora

Jakub Kunčický

Malá rekonstrukce

Původní název článku zní "Co nás ve škole nenaučí aneb Nejlepší peeling je samolepicí tapetou". Smělý a jednoduchý plán na zkrášlení kuchyně se během pár hodin stává noční můrou. Co se stalo? VŠECHNO!

21.8.2019 v 10:15 | Karma: 13,38 | Přečteno: 322x | Diskuse| Osobní

Jakub Kunčický

Definice dospělosti

Úderem osmnácté jsme zařazeni mezi dospělé jedince. Od tohoto okamžiku jsme zodpovědní pouze za své vlastní činy - ovšem ne každý z nás se k této zodpovědnosti postaví čelem.

17.5.2019 v 10:30 | Karma: 13,31 | Přečteno: 413x | Diskuse| Společnost

Jakub Kunčický

Píšu, tedy jsem!

Velkospotřebitel propisek. Každý prázdný kousek papíru je v nebezpečí. Myšlenky, nápady, iluze, citáty. Blog je jen další z mnoha terapií pro mé splašené, nemocné prsty. Budu psát do poslední chvíle; i na smrtelné posteli.

16.12.2018 v 12:34 | Karma: 10,66 | Přečteno: 227x | Diskuse| Osobní

Jakub Kunčický

O kočkách a lidech

Toto není něžný článek vychvalující kočky až do nebes. Nenajdete zde jejich fotky ani vtipné historky o společném soužití s nimi. Bude to tvrdé. Hodně tvrdé! Kočkomilům vstup zakázán.

9.12.2018 v 13:11 | Karma: 16,36 | Přečteno: 555x | Diskuse| Společnost

Jakub Kunčický

Tichá domácnost

Kdykoliv se vrátím z práce domů, nenápadně po mně pokukuje. Jsem z toho lehce nervózní; normálně se mi to totiž nestává. Snažím se ignorovat její smyslný pohled a odcházím do svého pokoje.

2.12.2018 v 8:15 | Karma: 16,45 | Přečteno: 648x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 78
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1118x
Jsem obyčejný kluk, který by bez své práce, elektrické kytary (drahá Eleanor), klávesnice a skleničky dobře vychlazeného Jägermeistera nedal ani ránu. Miluji kritiku všeho, co dělám, proto doufám, že se mi dostane hodně kritiky i ohledně mých článků.