Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Třetí sféra

Paranormální aktivity, duchové, nadpřirozené bytosti, démoni. To vše řadím do třetí sféry. Kolik z toho si lidská mysl pouze vymyslela ve vlastní tvořivosti a kolik z toho kolem nás doopravdy existuje?

V osmé třídě na základní škole jsem se poprvé pořádně zapletl do sítě myšlenek o nadpřirozených bytostech. Mělo to souvislost s nějakým tématem z fyziky (je to už hodně dávno, bohužel si nevzpomenu o které téma šlo) a já se snažil ve své síti naleznout vlastní názor a logické vysvětlení, co že to vlastně ten duch je a jak by se dala dokázat jejich přítomnost. K čemu jsem došel?

Většina vyprávění o těchto bytostech, které jsem slýchal kolem sebe, se týkala vyvolávání (dá-li se tomu tak v té spoustě báchorek a vymyšlených hloupostí říkat). Pokud chci nějakého ducha přivolat, musím k tomu použít nějakou sílu. A která jiná by to mohla být, než energie z plného soustředění zúčastněných vyvolávačů? Každá energie má nějakou formu, akce vyvolává reakci. Soustředí-li se 10 lidí naplno na jeden cíl, někde se ta energie jimi vydaná musí projevit. Nebo ne?

Myšlenka byla tady: duch je jen část energie vydaná hlubokým soustředěním nebo jinou "myšlenkovou sílou". Mé kroky směřovali za učitelem fyziky. Následovalo rychlé odmítnutí, že duchové neexistují, protože co se nedá změřit ani zvážit, pro fyzikáře neexistuje.  Ale pokud bych chtěl, zabývá se tím meta-fyzika a spoustu knih můžu nalézt v jednom knihkupectví v Ostravě.

Téma muselo jít stranou. Tvrdě jsem se postavil proti experimentům, abych mohl své tvrzení dokázat. Mám vůči sílám, které jsou jaksi "nademnou" respekt. Je to téma nechtěné, odmítané, často zakázané. Přesto mě zajímá, co si o mé myšlence myslíte vy?

Až teprve nedávno jsem na toto téma opět narazil: v angličtině jsme četli článek o "krotiteli duchů", který byl něco jako "sociální pracovník pro duchy". Tam nějaký kněz tvrdil, že duchy vyhání z domů, kde předtím za živa bydleli. Nejsou zlí, jen jim něco brání v odchodu. To byli ti dobří.

Ty zlé jsem potkal ve filmu Paranormal Activity. Je to nízkorozpočtový film, pro mnoho lidí naprostý brak a úplná hloupost. To jsem si říkal taky, dokud jsem ho neshlédl a nemohl pár dní spát. Herci nebyli seznámeni s tím, co se bude dít, tím tento film nabral na realističnosti. Svůj úkol film splnil: lidi vystrašil, přivedl k záchvatům (jak se můžete dočíst zde na iDnes v rubrice Kultura). Ale co když se někde na světě děje něco podobného?

A jsem tam, kde jsem nechtěl být, ale přesto jsem se zde dostal a budu muset končit: co když...

Dokázat jejich přítomnost nejde, v dnešní době, kdy kde kdo rád lže, vymýšlí si, pro slávu odpřisáhne i to co není. Když budu tvrdit že jsou, věřit bude pár podobných. Pro ostatní budu blázen. Fotky jako důkazy neobstojí (fotomontáže), filmové záznamy taky ne (i ty není problém upravovat) a přímý důkaz není. Já tedy netvrdím ani ano, ani ne. Nadpřirozené bytosti budou dál žít akorát ve "třetí sféře", která je buď jen v našich představách, nebo existuje někde mimo naše chápání. A raději ať tam zůstanou...

Autor: Jakub Kunčický | úterý 9.2.2010 19:02 | karma článku: 10,44 | přečteno: 989x
  • Další články autora

Jakub Kunčický

Malá rekonstrukce

Původní název článku zní "Co nás ve škole nenaučí aneb Nejlepší peeling je samolepicí tapetou". Smělý a jednoduchý plán na zkrášlení kuchyně se během pár hodin stává noční můrou. Co se stalo? VŠECHNO!

21.8.2019 v 10:15 | Karma: 13,38 | Přečteno: 322x | Diskuse| Osobní

Jakub Kunčický

Definice dospělosti

Úderem osmnácté jsme zařazeni mezi dospělé jedince. Od tohoto okamžiku jsme zodpovědní pouze za své vlastní činy - ovšem ne každý z nás se k této zodpovědnosti postaví čelem.

17.5.2019 v 10:30 | Karma: 13,31 | Přečteno: 413x | Diskuse| Společnost

Jakub Kunčický

Píšu, tedy jsem!

Velkospotřebitel propisek. Každý prázdný kousek papíru je v nebezpečí. Myšlenky, nápady, iluze, citáty. Blog je jen další z mnoha terapií pro mé splašené, nemocné prsty. Budu psát do poslední chvíle; i na smrtelné posteli.

16.12.2018 v 12:34 | Karma: 10,66 | Přečteno: 227x | Diskuse| Osobní

Jakub Kunčický

O kočkách a lidech

Toto není něžný článek vychvalující kočky až do nebes. Nenajdete zde jejich fotky ani vtipné historky o společném soužití s nimi. Bude to tvrdé. Hodně tvrdé! Kočkomilům vstup zakázán.

9.12.2018 v 13:11 | Karma: 16,36 | Přečteno: 555x | Diskuse| Společnost

Jakub Kunčický

Tichá domácnost

Kdykoliv se vrátím z práce domů, nenápadně po mně pokukuje. Jsem z toho lehce nervózní; normálně se mi to totiž nestává. Snažím se ignorovat její smyslný pohled a odcházím do svého pokoje.

2.12.2018 v 8:15 | Karma: 16,45 | Přečteno: 648x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rozepře o důchodové reformě i ústavní žaloby. Promluví stínová vláda hnutí ANO

25. dubna 2024  10:15,  aktualizováno  10:21

Přímý přenos V atriu Poslanecké sněmovny proběhne tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci zřejmě...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum, oznámila TOP 09

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  10:15

Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy. „Předsednictvo TOP 09 děkuje ministryni pro...

Družku bil, přeřezal jí šlachy. Soud muži za dlouhodobé týrání potvrdil devět let

25. dubna 2024  8:49,  aktualizováno  10:13

Olomoucký vrchní soud zamítl odvolání Tomáše Heráka ze Šumperska, kterému krajský soud za...

SOCDEM žene Paroubkovu suverenitu k soudu. Žádá její vyřazení z voleb

25. dubna 2024  10:13

Sociální demokracie (SOCDEM) tvrdí, že koalice ČSSD, kterou ministerstvo vnitra zaregistrovalo pro...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 78
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1118x
Jsem obyčejný kluk, který by bez své práce, elektrické kytary (drahá Eleanor), klávesnice a skleničky dobře vychlazeného Jägermeistera nedal ani ránu. Miluji kritiku všeho, co dělám, proto doufám, že se mi dostane hodně kritiky i ohledně mých článků.