Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Vysoká škola aneb "Vy budete určitě maminka!"

Můj poslední článek o prvním dni na vysoké škole měl velkou odezvu od čtenářů a hlavně mého okolí. Kde kdo mě prosil, ať z toho zkusím udělat jakousi "rubriku" a napíšu na toto téma článek další. Nuže dobrá, ukecali jste mě.

Je 4:46 ráno. Pondělí, devátý měsíc, čtvrtý týden. Žádné cvaknutí se neozve, protože oběť pravidelného řádění jednoho nejmenovaného budíku svítícího ďábelsky rudými číslicemi už je dávno vzhůru. S vítězným "Hah!" na rtech odhazuje peřinu bokem, vstává, provádí nezbytnou ranní hygienu a připravuje se na další "vysoký den" (jak nazývám všechny školní dny před mou budoucí deportací na pracovní úřad). Ještě rychle pohledat mini-fotky, zapnout MP4 (tentokrát to nebude švédský A.C.T., volím něco tvrdšího: vítězí holandská kapela Epica) a vydávám se na vlakové nádraží.

Zde končím krátkou kariéru autobusového cestovatele zakoupením studentského průkazu a zpáteční jízdenky (ta mě stojí i s tramvají levněji než autobus). Vše v pohodě stíhám, dobrá nálada mi koluje v žilách a vlak se vydává na cestu do Ostravy.

Hned po vystoupení z tramvaje ucítím na zádech krátké trhnutí, jak mě někdo chytá za batoh. Prudce se otáčím, abych mohl čelit svému protivníkovi. Naštěstí to je jen bývalý spolužák ze střední. "Tak jak, kam valíš teďka?", ptá se. "Mám tam přednášku z dokumentace. Co ty?" "Já jdu na test z bezpečnosti."

Následuje krátká scéna výbuchu zlosti nad mou vysokou maličkostí. Zkouška z bezpečnosti, já zapoměl!!! Samozřejmě že jsem se nepodíval na internet, nepřečetl si poštu a neprošel si studentskou kartu. Odevzdaně se prodávám osudu a rezignuji. Naštěstí je možnost se zapsat dodatečně, což následně u kiosku udělám. Čert vem přednášku, tady jde o život! Celý bledý, úplně nepřipravený a ve spásu doufající přicházím k místnosti D121. Zde jsem svědkem oznámení výsledků předchozí skupiny: z dvaceti udělali tři. Ostatním je doporučena návštěva sedmého patra u přednášejícího. Já po chvíli dostávám svou variantu č. 2, nervózně otevírám dvojlisty a soucitně chápu sedmnáct předchozích. Samé označení barev, obrázky s obvody, dotazy na SELV-PELV a tak různě. Můžeme mít maximálně sedm chyb (24 otázek, 5 bodů za každou, min. počet bodů 51). Když test odevzdám, trvá celou věčnost, než mi oznámí verdikt: máte pět chyb, prošel jste. Snad tady nemusím popisovat radost z výsledku :-)

O dobrou náladu přicházim po seznámení se superpozicí v cvičení z teorie obvodů. Opět dostávám pomyslné facky nevědomosti. Naštěstí to není učivo, které už jsem viděl, je to novinka (což samozřejmě není obhajoba). Značně zkroušený odcházím na cvičení laboratorní. Zde dostáváme zadání prezentace a elaborát. Máme to dělat ve dvojcích. Po krátkém rozhlédnutí po třídě mi je jasné, že na to asi skončím úplně sám.

Den zakončuji setkáním s revizorem v tramvaji: veškeré mé představy o pánovi v modro-bílém, který kontroluje úplně každého končí v momentě, kdy se pán sedící předemnou - černá bunda, rifle, moderní tričko, kulaté brýle - postaví, odhrne si bundu jak v akčním filmu a zastřelí mě svým revizorským odznakem. Velice diskrétní! Podávám mu svůj tramvaj-paper. V momentě, kdy ho má v ruce až moc dlouho mě opět přepadá bledost. "Máte to označené na špatné straně, víte o tom?" Zmůžu se pouze na nesouhlasné zavrtění hlavou. "Dávejte si na to pozor, příště to bude pokuta." Lístek mi k velké úlevě mé (i mé peněženky) vrací a vydává se na lov do houstnoucího davu studentů a ostraváků.

 

Jak už to tak dny mají ve zvyku, pondělí se přeleje na úterý. Začíná další vysoký den. Jsem ve fyzikální učebně, kterou navštěvuji po úplně nudné hodině základů počítačů. Pohodový učitel mě pozve jako první oběť k duelu Kunčický vs. Černá Tabule. Netrvá to ani moc dlouho: stačily mi dvě minuty k úplnému zrudnutí, ztrapnění před celou třídou i sám před sebou a ubohému početnímu výkonu. Nedokážu spočítat přes kosinus a sinus správně úhly ve vektorovém trojúhelníku (první bych si musel vzpomenout na základní věci, že), navíc moje kalkulačka odmítá počítat se stupni místo radiány. Přesto příklad dopočítám za nemalé pomoci vyučujícího. Bravo. Naštěstí je to pohodář, který bere počítání u tabule jako dobrou zkušenost: každý zjistí, kde má mezery. U někoho to jsou trojúhelníky, u někoho zase rovnice.

Po škole se vydávám do knihkupectví Profesio. Potřebuju knihu do angličtiny. Když vcházím dovnitř, hned mě oslovuje prodavačka - Ona: "Dobrý den, co si přejete?" Já: "Máte ještě výtisk anglické knihy Cambridge-" Ona: "English for Engineering?" navazuje na mě a vzápětí celý prodavačský sbor propadá bujarému smíchu. Samozřejmě: předemnou zde bylo minimálně 30 dalších studentů, kteří potřebovali knihu stejnou. Hlavně že nám v angličtině říkali, že to nemáme nechávat na poslední chvíli :-)

 

Středa, pro mě poslední den školy. Já věděl, že si mám udělat rozvrh pouze na tři dny, protože jinak by tento článek byl ještě dvakrát tak dlouhý. Vše začínám cestou do školy autobusem (mám to do areálu Dr. Malého blíže z ÚANu), kde potkávám dobrou kamarádku Petru. Ta si po cestě zasteskne nad mým dobrým rozvrhem, příliš jednoduchými písničkami ze školního sboru (co je špatného na Girl With Blue Eyes nebo Hop Over Field?) (volný překlad: Holka modrooká a Skákal pes přes oves) a šílenou látkou z filosofie. Chudák. Nemá to v té škole jednoduché.

Angličtina je strašně dlouhá: bereme Space Elevator. Celou dvouhodinovku se více než učením zabývám samotnou myšlenkou a přemýšlím, jak by se dala uskutečnit. Krátce po ukončení potkávám na zastávce zachránce z pondělí, našeho bývalého předsedu (který kreslil schéma zapojení hvězdné brány, vzpomínáte?) a Davida Krajce. To je náš Dave s velkým D. Cestovat s ním po Ostravě je vážně zážitek. Ten kluk tu pusu na chvíli nezavře a vše co z něj vypadne je perla. Jeho zážitky z nočních tahů, (ne)osobních vztahů s osobami opačného pohlaví nás provázejí celý den. Kde kdo by mu mohl závidět. Nejvíce mě dostal prohlášením: "David tahá esa z rukávu jak Copperfield morčata" nebo vyprávěním z první návštěvy jeho bývalé přítelkyně.

David, značně vyparáděn, vybaven velkou kyticí a lahvinkou vína jde na seznámení s rodiči přítelkyně. Hned ve dveřích se potkává s ženou poněkud silnějšího vzrůstu a vesele ji přivítá: "Vy budete určitě maminka od Lucky!" "Ne, já jsem její starší sestra." Umíte si představit, jak se v té chvíli asi tvářil :-)

Při čekání na přednášku nás obohatí vyprávěním, jak se probudil v neznámém městě, v neznámém pokoji a úplně nahý. V kuchyni potkává slečnu zahalenou pouze jeho vlastní košilí. Zahajuje přátelsky konverzaci: "Jéé, ahoj Eeeeee..." "Eliška." "Jo, vlastně." Nebo další, kdy prochází přes hokejovou šatnu do sprch s ručníkem kolem krku (zatímco jeho deset spoluhráčů má radši ručníky kolem pasu) a potkává skupinku krasobruslařek. Dave je kluk trapasů a určitě nehrozí, že by se on nebo někdo v jeho okolí nudil :-)

Na přednášce z lineární algebry pronese náš přednášející tento výrok: "Svět matic je divoký." To je asi tak jedna z mála věcí, kterou si z hodiny odnáším. Asi jako minule z obvodů, kdy jsem se dozvěděl, že efektivní hodnota se nikdy nedá změřit, pouze spočítat.

Posléze na hodině cvičení z matiky nám zase přednášející při vysvětlování látky v hromadě nesmyslných vět řekne něco o "endimenzionálním konečném reálném čísle". Spolužák sklidí ovace za hlášku "To je jak z hvězdné brány!" Přesně tak si taky v té hodině všichni připadáme.

Den zakončím přednáškou z počítačů, kdy jsem opět v přítomnosti Davea. Ten mi oznamuje, že kdybych byl včera někde poblíž, tak by mi za mé přání k narozeninám na Facebooku dal obrovského hubana. Probíráme spolu notebooky, smějeme se předsedovi slintajícímu nad programem MathCad (nebo to byli ty dvě slečny pod náma?) a nakonec zjišťujeme, že se na nás otáčí celá místnost C3, kterou ruší hurónský a pubertální smích dvou bývalých spolužáků. Nezbývá tedy než si sbalit věci a rychle utéct. Dělat kravál už během prvních šesti dnů školy by se nemuselo vyplatit. Naštěstí se rychle ztrácíme v davu uprchlíků, kteří už to nevydrželi stejně jako my. Stejně z té přednášky díky nám chudáci moc neměli.

 

Ufff, tak tedy, článek je u konce. Druhé díly filmů, knížek, her a článků na stejné téma většinou nikdy nemají valný úspěch. Snad to nebude tento případ. Doufám, že se vám alespoň trošku líbil a opět se na mě sesype kritika okolí a nějaké e-maily, ať v této rubrice pokračuji. Přeji všem hezký den :-)

Autor: Jakub Kunčický | čtvrtek 23.9.2010 13:23 | karma článku: 15,61 | přečteno: 1584x
  • Další články autora

Jakub Kunčický

Malá rekonstrukce

Původní název článku zní "Co nás ve škole nenaučí aneb Nejlepší peeling je samolepicí tapetou". Smělý a jednoduchý plán na zkrášlení kuchyně se během pár hodin stává noční můrou. Co se stalo? VŠECHNO!

21.8.2019 v 10:15 | Karma: 13,38 | Přečteno: 322x | Diskuse| Osobní

Jakub Kunčický

Definice dospělosti

Úderem osmnácté jsme zařazeni mezi dospělé jedince. Od tohoto okamžiku jsme zodpovědní pouze za své vlastní činy - ovšem ne každý z nás se k této zodpovědnosti postaví čelem.

17.5.2019 v 10:30 | Karma: 13,31 | Přečteno: 413x | Diskuse| Společnost

Jakub Kunčický

Píšu, tedy jsem!

Velkospotřebitel propisek. Každý prázdný kousek papíru je v nebezpečí. Myšlenky, nápady, iluze, citáty. Blog je jen další z mnoha terapií pro mé splašené, nemocné prsty. Budu psát do poslední chvíle; i na smrtelné posteli.

16.12.2018 v 12:34 | Karma: 10,66 | Přečteno: 227x | Diskuse| Osobní

Jakub Kunčický

O kočkách a lidech

Toto není něžný článek vychvalující kočky až do nebes. Nenajdete zde jejich fotky ani vtipné historky o společném soužití s nimi. Bude to tvrdé. Hodně tvrdé! Kočkomilům vstup zakázán.

9.12.2018 v 13:11 | Karma: 16,36 | Přečteno: 555x | Diskuse| Společnost

Jakub Kunčický

Tichá domácnost

Kdykoliv se vrátím z práce domů, nenápadně po mně pokukuje. Jsem z toho lehce nervózní; normálně se mi to totiž nestává. Snažím se ignorovat její smyslný pohled a odcházím do svého pokoje.

2.12.2018 v 8:15 | Karma: 16,45 | Přečteno: 648x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

VIDEO: Strážníci v ulicích naháněli bagr, opilý řidič si jel pro cigarety

26. dubna 2024  15:42

Městská policie z Krupky na Teplicku zveřejnila video z netradičního zásahu svých strážníků. Ti...

Medaile z policistova hrobu nosil zloděj jako ozdobu klíčenky. Odhalila ho DNA

26. dubna 2024  15:36

Policie dopadla zloděje, který v říjnu roku 2022 v Ostravě-Vítkovicích ukradl dvě medaile z hrobu...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  15:10

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

Policie navrhla obžalovat za podvod dva rusínské aktivisty s vazbami na Zemana

26. dubna 2024  15:05

Policie navrhla obžalovat dva proputinovské rusínské aktivisty Mychajla Ťaska a Vasyla Džuhana z...

Prodej rodinného domu Koválovice u Tištína
Prodej rodinného domu Koválovice u Tištína

Koválovice-Osíčany - Koválovice u Tištína, okres Prostějov
2 651 250 Kč

  • Počet článků 78
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1118x
Jsem obyčejný kluk, který by bez své práce, elektrické kytary (drahá Eleanor), klávesnice a skleničky dobře vychlazeného Jägermeistera nedal ani ránu. Miluji kritiku všeho, co dělám, proto doufám, že se mi dostane hodně kritiky i ohledně mých článků.