Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kdo hledá, (ne)najde!

Nedávno jsem vedl dlouhou debatu s jednou kamarádkou, která tak dlouho nemohla najít kluka, až sáhla k nejkrajnějšímu řešení a dala si inzerát na internetovou seznamku. Po jejím vyprávění jsem se rozhodl napsat článek na toto téma. Vítám vás ve světě seznamování a dohazování, kde dvě osoby různých i stejných pohlaví tak dlouho hledají, až (ne)najdou ...

"A přitom byl tak strašně fajn!" S hořkým povzdechem končí své vyprávění kamarádka a dopíjí zbytek své kávy. Tímto gestem rázně ukončila vyprávění historie nezdaru v podobě nového vztahu. Přitom když začínala, vypadalo vše jako z pohádky: po půl-ročním strádání si dala inzerát do seznamky na internet, kde si ji vyhlédl princ dokonalý verze č. 2 "Ten na bílém koni". Nemusím vám popisovat její nadšení z princáka, nad kterým jsem lehce žasnul s mírně povytaženým levým obočím. Určitě si umíte představit vyprávění zamilované a následně rychle odmilované slečny. Skončilo princovým dalším inzerátem na seznamce a hlubokým zářezem do zdi nad jeho postelí.

Přesvědčím ji, že jednou si najde prince verze č. 5 "Na bílého koně se*u, jezdím v červeném Ferrari" a po cestě domů již spřádám sítě, ze kterých jsem vám upletl tento článek.

Schválně ze zvědavosti zapnu internetový prohlížeč, najedu na jedny nejmenované stránky a rozhodnu se podívat, jak moc se změnili za ty čtyři roky, kdy jsem zde byl naposledy a jako jeden z nejšťastnějších lidí na světě našel svou současnou drahou polovičku. Tehdy mi stačilo kliknout na první inzerát co se mi líbil, poslat e-mail a do dvou týdnů mít holku. Jak to vypadá dnes?

No hrůza! Není moc těžké shrnout do pár vět, jak vypadá přítomné osazenstvo, nedočkavě vyhlížející partnerství! Všichni jsou jak přes kopírák: "Chci upřímnou holku s dlouhými vlasy, na vzhledu nezáleží..." "Nemám moc dobrých zkušeností, vztahům nevěřím, přesvědčíš mě o opaku?". Taková depresivní atmosféra tam panuje! Když už někoho chci, tak snad s úsměvem, ochotný ke kompromisům a v co nejlepší možné náladě. Některé perly mě vyloženě položili na stůl: "Nehledám vůbec nikoho, stačím si úplně sama, chci jen někoho, kdo tohle dokáže pochopit..." Na co si kočko teda dáváš inzerát? "Zamilovaný pár hledá druhý pár, který by nám všechno platil (byt, kino, dovolenou apod.), najde se někdo?" Nechci vědět, jaká je vlastně odměna za tyto finanční služby ... no a ty fotky co jsem tam našel! Někteří si snad myslí, že když ukáží téměř nahé tělo, bude to klíč k úspěchu. Co si asi pomyslí partner o holce, která se téměř nahá vystavuje po celém internetu?

Vyjímkou také nejsou inzeráty od lidí (spíš pohlaví ženského a mírně věku "nedozrálého") zastávající šílený styl psaní, tzv. EMO nebo jak se tomu vlastně říká, kde všechny písmena "v" jsou nahrazeny písmeny "w", nechybí plno roztodivných smajlíků, gramatických chyb a velice zvláštních slovních spojení.

Překonal jsem veškeré své přesvědčení a jen očkem nahlédl i do jiných, zvláštních, kategorií. Třeba ty pro nábožensky předpojaté (promiňte mi ten výraz) nebo pro lidi toužících po stejném pohlaví. Zde jsou tyto inzeráty v lepší formě, lidi jsou přesnější, přímější a není to taková komedie, jakou jsem zmínil výše. Dále skvěle plní účel seznamky v kategoriích pro lidi, kteří mají stejné nebo podobné hobby, ať jde o muziku, tanec a tak dále. Věřím tomu, že tady se skutečně najdou lidi, kteří se vzájemně potřebují.

Děsivý mi taky připadá fakt, že obrovské procento mladších dívek, které zde hledají stáleho partnera, jsou buď těhotné a opuštěné, nebo již s dítětem (někdy i několika-ročním) !!! Tohle se stávat nemá, vždyť žijeme v moderním světě plném skvělých vymožeností, jako třeba antikoncepce, vlastní rozum a opravdový pud sebezáchovy !!! Navíc, co to je za kluky, že opustí holku v takto nepříjemném stavu, zvlášť, pokud přihlédnu k jejich věku? Tohle mě (a mělo by i vás) opravdu zaráží ...

 

Ani to dlouho netrvalo, abych došel k přesvědčení, že je taková seznamka v dnešní době téměř zbytečná věc. Vždyť stačí zajít někam do klubu, kde se pořádá libovolná kulturní akce, překonat vlastní stud, oslovit dotyčného(ou) a pokud vše půjde dobře, osud už to potom sám zařídí. Nebo jsem také viděl někde na internetu minulý rok zajímavý návod: půjčit si od kamaráda nebo od souseda psa a jít ho ven vyvenčit do parku. Známost je leckdy na světě hodně rychle. Ale co vám budu povídat já, čtyři roky šťastně zadaný jedinec, který poznal za celý život jen pár "dětských lásek" a jednu současnou, opravdovou?

Proto nechť aby vám tento článek sloužil spíše jako odrazení od hledání na internetu. Neříkám, že to máte vzdát úplně, drazí nezadaní (i zadaní) čtenáři, každý způsob má své kouzlo. Spíše bych byl ale radši, kdyby jste popřemýšleli nad jiným, spolehlivějším způsobem. Družit se a pářit se je přece přirozená lidská, dobře vžitá věc. Věřím tomu, že to zvládne každý z nás :-) Blíží se vánoce, tak proč si nenadělit pořádného partnera svým vlastním a odhodlaným přístupem někde naživo? Přeju vám tedy hodně zdaru při hledání, ať nedopadnete jako moje kamarádka (která si stejně hledá další známost na internetu) :-)

 

Než skončím tento článek, který se mi pořád nedařilo dopsat (už ho píšu od října), chtěl bych ještě dvě maličkosti: za prvé, napište mi prosím do diskuze vaše vlastní zkušenosti (pozitivní i negativní) ohledně internetových (či jiných) seznamek, ať si udělám reflexi svých názorů s vašimi :-) Děkuji :-)

Za druhé, změnil jsem si zdejší profilovou fotku (přibral jsem, jde to vidět, já vím, už se na tom pracuje), mám nové autor-info a změnil jsem také své momentální oblíbené věci (kapely, knížky atd.), dále se pokusím ke každému článku přidat k perexu takový obrázek, který by ho dobře vystihoval - věnujte prosím pozornost i těmto věcem a popřípadě mi taky napište, co na to říkáte, opět děkuji :-)

 

Tak se mějte, drazí čtenáři :-)

Autor: Jakub Kunčický | úterý 23.11.2010 23:44 | karma článku: 14,01 | přečteno: 1729x
  • Další články autora

Jakub Kunčický

Malá rekonstrukce

Původní název článku zní "Co nás ve škole nenaučí aneb Nejlepší peeling je samolepicí tapetou". Smělý a jednoduchý plán na zkrášlení kuchyně se během pár hodin stává noční můrou. Co se stalo? VŠECHNO!

21.8.2019 v 10:15 | Karma: 13,38 | Přečteno: 322x | Diskuse| Osobní

Jakub Kunčický

Definice dospělosti

Úderem osmnácté jsme zařazeni mezi dospělé jedince. Od tohoto okamžiku jsme zodpovědní pouze za své vlastní činy - ovšem ne každý z nás se k této zodpovědnosti postaví čelem.

17.5.2019 v 10:30 | Karma: 13,31 | Přečteno: 413x | Diskuse| Společnost

Jakub Kunčický

Píšu, tedy jsem!

Velkospotřebitel propisek. Každý prázdný kousek papíru je v nebezpečí. Myšlenky, nápady, iluze, citáty. Blog je jen další z mnoha terapií pro mé splašené, nemocné prsty. Budu psát do poslední chvíle; i na smrtelné posteli.

16.12.2018 v 12:34 | Karma: 10,66 | Přečteno: 227x | Diskuse| Osobní

Jakub Kunčický

O kočkách a lidech

Toto není něžný článek vychvalující kočky až do nebes. Nenajdete zde jejich fotky ani vtipné historky o společném soužití s nimi. Bude to tvrdé. Hodně tvrdé! Kočkomilům vstup zakázán.

9.12.2018 v 13:11 | Karma: 16,36 | Přečteno: 555x | Diskuse| Společnost

Jakub Kunčický

Tichá domácnost

Kdykoliv se vrátím z práce domů, nenápadně po mně pokukuje. Jsem z toho lehce nervózní; normálně se mi to totiž nestává. Snažím se ignorovat její smyslný pohled a odcházím do svého pokoje.

2.12.2018 v 8:15 | Karma: 16,45 | Přečteno: 648x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Vrah hodil tělo ubodaného muže do žumpy, tam tlelo dva měsíce. Dostal 20 let

25. dubna 2024,  aktualizováno  12:44

Krajský soud v Ostravě poslal na dvacet let do vězení 62letého Karla Machalu za to, že předloni v...

Rakety ATACMS jsou stěžejní, ale Rusové se mohli připravit, míní analytici

25. dubna 2024  11:30,  aktualizováno  12:42

Rakety dlouhého doletu ATACMS, které USA poskytly Ukrajině, by mohly oslabit ruskou logistiku a...

Prokletím očkování možná je, že chrání proti smrtelným chorobám, míní Válek

25. dubna 2024  11:30,  aktualizováno  12:42

Přímý přenos V Česku stále rapidně přibývá případů černého kašle. Jednou z cest, jak se proti nemoci chránit, je...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  12:41

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

  • Počet článků 78
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1118x
Jsem obyčejný kluk, který by bez své práce, elektrické kytary (drahá Eleanor), klávesnice a skleničky dobře vychlazeného Jägermeistera nedal ani ránu. Miluji kritiku všeho, co dělám, proto doufám, že se mi dostane hodně kritiky i ohledně mých článků.