Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kadeřnice

Sobota, deset hodin dopoledne. Mužská část naší malé rodiny se vydává na strastiplné turné po celém Havířově, v naději, že jejich vlasy budou ostříhány a tím dojdou věčného pokoje na další rok.

Ze spánku mě probudil naprosto nečekaný výrok: "Jirko, vstávej, jedeme k řezníkovi a až se vrátíme, tak pojedeme k té kadeřnici." Dámy a pánové, zázrak, jdeme se stříhat! Po dlouhém a velice útrpném roce! Myslel jsem na to v poslední době neustále. Místo jídla, místo alkoholu, místo hudby, místo všeho!!! Mé přání bylo konečně naplněno! 

Vyletěl jsem z postele naprosto neuvěřitelnou rychlostí (kdo četl mé články o vysoké škole, tak moc dobře ví, jak moc mi dělá vstávání problém!) a stál jsem jako první v řadě před autem. "Kubo, první řezník, pak kadeřnice." Smutně skláním hlavu a vracím se na svou pozici. Život není fér!

O půl hodiny později již sedíme v autě a přemýšlíme, kam pojedeme první. Naše cesta vede k hornímu gymplu. Jméno kadeřnictví není důležité. Následuje kontrola otevírací doby a následný vstup: podivná kadeřnice s podivně namelírovanou hlavou nám oznamuje, že nás nevezme dříve jak o půl dvanácté. Vzhledem k tomu, kolik se tam hrne dalších lidí (především pohlaví mužského, vysvětleno bude dále), otáčíme se a odcházíme. Čekat hodinu nemá smysl, čas jsou peníze a vlasy čekali už moc dlouho na to, aby byly ostříhány !!!

Pokračujeme dále. Naše Mekka, kadeřnictví od jedné slečny, která nás stříhala už od mala. Před půlrokem slibovala, že bude mít otevřeno i v sobotu - bohužel neměla. Nevadí. Stále neztrácím naději.

Navrhuji kadeřnictví další, pod zdravotním střediskem. Drahá paní kadeřnice má naprosto úžasnou pracovní dobu rozdělenou na sudé a liché týdny, v soboty a v neděle má pouze soukromá sezení. Kdo si to má pamatovat? Stejně taťka vletí dovnitř, zeptá se, jestli by byla schopná nás tři ostříhat. Jsme však donuceni k útěku před pohrdavým smíchem ošklivé čarodějnice ze země Scissorů, příště na ni vyšleme křížovou výpravu! 

Kousek odsud je jedno další nejmenované kadeřnictví, ale tam odmítáme chodit už jen z principu: mého bratra včera přivítalo ve dveřích místo pozdravu, prohlášení "proboha, co to je, kluk nebo holka?" Naše dopolední turné a tato historka mě přivádí k velice důležité úvaze, kvůli které píšu tento článek především : kadeřnictví asi zažívají opravdové žně! Když si můžou dovolit takový přístup k zákazníkům, pravděpodobně jim nic nechybí! Já, kdybych měl vlastní podnik a přišel by zákazník, bylo by mi úplně jedno, jak vypadá (samozřejmě mě neberte úplně doslova, přece tam nebudu mít nějakého, s prominutím, ožralého otrhaného bezdomovce, to fakt ne!). Bratr se pravidelně myje a dbá na to, jak vypadá. Chodí čistě oblečený a chová se slušně. Jen má delší vlasy. Co opravňuje někoho říct mu něco takového? Kdybych šel s ním, tak by si ta "paní" nebo co to vlastně bylo, vyslechla krásnou a velice upřímnou sadu vulgárních výrazů, kterými v určitých situacích velice rád disponuji. Nebral bych ohled vůbec na nic. Celkově ten přístup u nás v Havířově není dobrý. Až na jednu světlou vyjímku: kadeřnictví Soňa ve městě!

 

"Tak nic, skočíme k mafiánce." Zarazím se. O žádné mafiánce-kadeřnici z temného havířovského podsvětí nic nevím. Slyšel jsem něco o tom, že někteří lidé mizí a jsou následně nalezeni zardouseni vlastními vlasy, či s nůžkami zapíchnutými v krku, jedna dáma měla i fénem vypálené oči, ale jinak o ničem naprosto nevím. Za to však určitě nemůže mafie!

J: "To jako fakt mafiánka, jo? Vraždy, nelegální obchody s vlasama a tak? Nedělej!"

T: "Ne, probíhá to tam trochu jak v bordelu. Paní máma sedí za pultem a jen komanduje holky, naběhnou tři, ostříhají nás a půjdeme."

Velice výstižné vyjádření, opravdu. Omluvte tu upřímnost. Volba je jasná.

 

Starší paní za pultem s přísným orlím výrazem nás příjme. Salon je téměř prázdný. Než se stačím ohnout pro časopis o bicyklech (na jaře chci nové kolo), už se z útrob kadeřnictví ozývá: "Další!". Taťka pohotově vstává a mizí. Vedoucí si nás chvíli prohlíží a zrovna, když si vyberu kolo, které bych moc chtěl a nebudu bez něj moct existovat (jenom za 130.000,- Kč !!!), tak se nás ptá: "Budete chtít ostříhat úplně nebo jenom konečky?" Velice osudová otázka! Oba svorně, jako jeden muž a s dávkou té pravé rytířské hrdosti prohlásíme: "KONEČKY!" Paní máma jen kývne hlavou na slečnu, které jsem si vůbec nevšiml a která se mezitím objevila v zatahovacích dveřích. Následně se ozývá opět "Další!". Ano, konečně, je to tady! Sorry, bro, die with your boots on! Já jdu první!

 

Ve svém dalším životě si najdu kadeřnici a budu s ní šťastný až do smrti. Strašně pěkná slečna tam na mě čekala. Sice to nebyl můj věk ani výška, ale černé vlasy, jisté přednosti, úsměv, oči. Tak tady budu chodit pořád! Po usazení a nezbytném nasazení mého brnění (čti ručníku a zástěry) začíná lehce nezávazná konverzace o mých vlasech. Přesně za ty roky vím, co chci a co ne, takže vše probíhá hladce:

Tohle je čistě odstavec pro holky, protože mi budou rozumět, kluci ať to radši ani nečtou a přeskočí rovnou na závěr článku! Přichází zženštilá část mého srdce! :-D

Kolik to má střihnout? Čím méně, tím lépe! Podle ní by to chtělo trochu víc. Další otázka, na rovno nebo sestupně? Říkám jí, že jsem zkoušel obě dvě varianty a pořád ještě nevím, jak velký je v tom rozdíl, že to nechám na ni. Stříhá a stříhá, tak začínám debatu: že hraju v kapele, jinak bych dávno dlouhé vlasy neměl. Slečna se směje. Otázku, jaký styl hrajeme, raději zakecávám, že se tím moc chlubit nebudu, že folk death metal není zrovna oblíbená věc ve společnosti. Slečna se směje. Dále jí říkám, že se mě vždy kadeřnice ptají, kolik to chci střihnout a když řeknu úplně, vždy mi to rozmluví. Slečna se opět směje. Svěřuje se mi, že nerada stříhá chlapy, protože jsou úchylní. Šéfová ji však pořád přemlouvá, ať zůstane. Práci ji nezávidím. Poslední úpravy kolem uší a na krku a je po všem. Jsem smutný, že musím opustit tak fajn kadeřnici. Získávám čas navíc: ptám se jí, jestli mým vlasům něco nechybí. Jestli nejsou suché nebo něco podobného. Poprvé mi nějaká kadeřnice říká, že mám vlasy skvělé, že nejsou suché jenom moc jemné a to se stává. S tím nic neudělám. Poslední záchrana: ptám se jí, jestli náhodou neplešatím. S razancí sobě vlastní vybírá nejkritičtější místo na hlavě a opět se smíchem konstatuje, že ani náhodou. Vypíše mi papírek a na rozloučenou říkám: "Doufám, že až za rok příjdu, opět mě budete stříhat Vy!" Odpovědí mi je soucitný úsměv a konstatování: "Samozřejmě, klidně se ke mě hlaste!" Už ji v životě neuvidím. Můj život ztrácí smysl !!!

 

Doma můj bratr kriticky prohlíží svůj účes v koupelně a následně odchází do sprchy. Já se potkávám v ložnici u zrcadla s taťkou, který stejně jako já i bratr kontroluje odvedenou práci.

"Proboha, co jsi jí tam říkal, že se pořád tak smála?"

"Ale nic, to neřeš. Znáš mě. Ty moje kecy ..." 

 

Přesně tak, ty moje kecy. Právě jste dočetli další článek a já Vám gratuluji, že jste se tímto dlouhým textem na další zvláštní téma prokousali :-) Mé okolí si ze mě dělá srandu, že píšu články o kdejaké blbosti, že jednou napíšu článek i o ranní stolici. Stejně si ty články přečtou! A já jsem za to moc rád! Další by si přáli článek o "podzimní souloži" - spojení populárního téma (soulož) a aktuálního téma (podzim). Vtipné a inspirující. Vážně. 

Přeji hezký zbytek dne a buďte na kadeřnice laskaví! Teda na ty, které jsou slušné a hodné :-)

Autor: Jakub Kunčický | sobota 29.9.2012 12:56 | karma článku: 11,41 | přečteno: 1013x
  • Další články autora

Jakub Kunčický

Malá rekonstrukce

Původní název článku zní "Co nás ve škole nenaučí aneb Nejlepší peeling je samolepicí tapetou". Smělý a jednoduchý plán na zkrášlení kuchyně se během pár hodin stává noční můrou. Co se stalo? VŠECHNO!

21.8.2019 v 10:15 | Karma: 13,38 | Přečteno: 322x | Diskuse| Osobní

Jakub Kunčický

Definice dospělosti

Úderem osmnácté jsme zařazeni mezi dospělé jedince. Od tohoto okamžiku jsme zodpovědní pouze za své vlastní činy - ovšem ne každý z nás se k této zodpovědnosti postaví čelem.

17.5.2019 v 10:30 | Karma: 13,31 | Přečteno: 413x | Diskuse| Společnost

Jakub Kunčický

Píšu, tedy jsem!

Velkospotřebitel propisek. Každý prázdný kousek papíru je v nebezpečí. Myšlenky, nápady, iluze, citáty. Blog je jen další z mnoha terapií pro mé splašené, nemocné prsty. Budu psát do poslední chvíle; i na smrtelné posteli.

16.12.2018 v 12:34 | Karma: 10,66 | Přečteno: 227x | Diskuse| Osobní

Jakub Kunčický

O kočkách a lidech

Toto není něžný článek vychvalující kočky až do nebes. Nenajdete zde jejich fotky ani vtipné historky o společném soužití s nimi. Bude to tvrdé. Hodně tvrdé! Kočkomilům vstup zakázán.

9.12.2018 v 13:11 | Karma: 16,36 | Přečteno: 555x | Diskuse| Společnost

Jakub Kunčický

Tichá domácnost

Kdykoliv se vrátím z práce domů, nenápadně po mně pokukuje. Jsem z toho lehce nervózní; normálně se mi to totiž nestává. Snažím se ignorovat její smyslný pohled a odcházím do svého pokoje.

2.12.2018 v 8:15 | Karma: 16,45 | Přečteno: 648x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

  • Počet článků 78
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1118x
Jsem obyčejný kluk, který by bez své práce, elektrické kytary (drahá Eleanor), klávesnice a skleničky dobře vychlazeného Jägermeistera nedal ani ránu. Miluji kritiku všeho, co dělám, proto doufám, že se mi dostane hodně kritiky i ohledně mých článků.