Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Rodina Ulmanů

Říká se, že v dnešní době čím dál více upadá význam rodiny jako takové. Chtěl bych Vám dnes ukázat (alespoň tedy slovně), jak má dle mého názoru vypadat moderní rodina v dnešním tvrdém a nekompromisním světě, kdy stoupá rozvodovost, klesá porodnost a spousta lidí je zdeptaná médii ohledně práce či osobních nedostatků. Představuji Vám rodinu Ulmanů! 

Záměrně jsem si nevybral rodinu svou, jelikož ta moje neodpovídá ideální představě o rodině jako takové. Sice mě to občas mrzí, ale zvykám si na to velice rychle. Konkrétní důvody zde uvádět nechci, rád bych zachoval k mé rodině a k jejím problémům diskrétnost. Tolik k druhému úvodu tohoto článku a pojďme se věnovat těm, kvůli kterým nyní vznikají tyto věty.

 

Začal bych s pro mě nejbližším a nejoblíbenějším členem rodiny, konkrétně s Davidem. Jsme nejlepší přátelé již nějaký ten rok. Ostatní nejlepší kamarádi prominou, protože ví, že je dost těžké pro každého z nás postavit toho "vyvoleného" na první místo. Jsme čtyři, říkáme si Posádka z kozí p*t*y patron taška, a vzájemně bysme za sebe dali ruku do ohně. O tom však někdy příště, dobře?
David je jeden z nejspolehlivějších a nejochotnějších lidí, které znám. Nedokázal bych nikdy spočítat, kolik drobností nebo důležitých věcí byl kdy schopný pro mě udělat. Uvádím jen velice stručný výčet, ať si každý udělá představu:
1) Dokázal mi zajistit odvoz, když mi ujel autobus na velice důležité rande s mou současnou přítelkyní, která se jmenuje Eliška (budu zde o ní mluvit pravděpodobně víckrát, záměrně tedy uvádím její jméno!). Toto rande bylo pro náš vztah naprosto rozhodující!
2) Když jsem se kdysi vrátil z Tachova (viz. můj článek Tachov - Město ztracených iluzí), trpělivě si vyslechl mé dvouhodinové vyprávění a dokázal mě postavit na nohy.
3) Pomohl mě a Elišce dát dohromady její auto. Stálo ho to spoustu nervů, telefonů, využitých kontaktů, peněz a všech důležitých věcí, když se zkazí něco tak problémového a drahého. 
4) Kdykoliv jsem potřeboval půjčit peníze, vždy jsem se na něj mohl spolehnout (a on se mohl spolehnout, že mu je do koruny vrátím!)
5) Dnes večer jsme dolakovali jednu z mých kytar - opět ho to stálo spoustu nervů, peněz a byla to těžká, dlouhotrvající práce (skoro rok, ale to teď vůbec není důležité, podle mě to ani nebyla jeho vina, že se to tak protáhlo!)
Jak vidíte, dokázal bych o něm psát dlouhé hodiny a zasloužil by si to. Poznali jsme se náhodou, díky jeho bývalé přítelkyni, která byla v té době osobou mě nejbližší. Dnes už tomu tak není, ale proč se to stalo, opět zachovám v tajnosti. Oba jsme kytaristi (on už tedy bývalý :-P) a vždy jsem si myslel, že je mnohem lepší než já. Když jsem ho poprvé viděl na koncertě, říkal jsem si: "To je on, to je TEN Ulman, který by mě ohledně kytary okamžitě strčil do kapsy!". Pak začal hrát a já od té doby naprosto klidně spím :-) Poté, co jsme se lépe poznali, jsem získal pocit, že je to můj mladší bratr. Takový, jakého jsem vždy chtěl mít. Zažili jsme nejednu nevšední věc, časté průsery i vtipné situace. Předpokládám, že ještě společně posbíráme milióny zážitků, které budou doopravdy stát za to. Ten kluk má srdce ze zlata, jazyk nabroušený upřímnosti a nikdy bych ho za nikoho nevyměnil!!! Poslední informaci o něm uvedu a vrhnu se na dalšího člena rodiny, jeho mámu Evu Ulmanovou. David má ve svých 21 letech roční dceru Anežku, kvůli které musel opustit školu, najít si práci a vybojovat si čas s ní strávený táhlým soudním řízením s její matkou. Umíte si jistě představit, kolik to stojí nervů a peněz! Tuto frázi tady opakuji snad 30x, ale ve spojením s Davidem dostává naprosto jiný a dosud nepoznaný rozměr! :-P

 

Eva, 100% máma, chytrá paní s dobrými názory na život, velice upovídaná, praktická, šikovná a výborně vařící žena. Chovám k ní velice vřelý vztah a často si říkám, že mi tak trochu supluje vlastní mámu, se kterou mám opravdu mizerný vztah a zatím nejsme schopni ho urovnat. Doučoval jsem ji matiku (a úplně malinko angličtinu), když se snažila si dodělat maturitu. Bohužel studium nakonec ukončila. Byla výborným žákem a učit ji pro mě byla opravdu radost. Měla jedničky a občas dvojky, za což jsem na ni (a samozřejmě na sebe, narcista jeden!) hrdý. Pro své děti by se roztrhala a těžko bych hledal ve svém okolí někoho, kdo by mohl jít ostatním matkám větším příkladem, než právě ona. Dokonce si spolu tykáme, strávili jsme společně hodiny a hodiny dlouhých debat o životě a o lidech kolem nás. Padla nejedna sklenka vína a vždy ji rád vidím. I když bývám dost drzý, ona to s přehledem zvládá, což mi naprosto vyhovuje a budu drzý dál, dokud nedostanu přes tlamu! :-)

 

Čestmír má můj respekt. Velký respekt. Doopravdy mimořádně pracovitý muž, který je uznávaný lakýrník a ve volném čase motocrossový závodník. S přehledem dokáže uživit rodinu, je to schopný podnikatel a tvrdě pracující člověk. Na první pohled se jeví velice přísně a nepochybuji, že takový doopravdy umí být. Jakmile ho však vidíte se smát nebo prohodit vtipnou anekdotu na Davida, hned se Váš názor upraví. O svou rodinu se pečlivě stará a jde všem ostatním otcům, podobně jako Eva, příkladem. Kolik je na světě hlav rodin, které pomůžou svému synovi najít práci, postavit bydlení, dát mu dobré mravní, etické a názorové základy do života - navíc s přehledem a s vlastní jistotou? Přitvrdit, když je potřeba a pomoci, když už není žádná další cesta? Já osobně takových otců moc neznám!!! Jak jsem o něm začal, tak o něm taky teď skončím: můj respekt, pane Ulman. Velký respekt! 

 

Rodina Ulmanů pohromadě? Radost pohledět! Vzájemná pohoda, žádné konflikty a dobrá atmosféra obecně jak pro ně, tak pro náhodné návštěvníky. Často se společně scházejí, mají mnoho společných zájmů. Všichni tři společně vedou a udržují firmu Autocolor (konkrétně pobočku u nás v Havířově). Jeden bez druhého jsou každý sám o sobě unikátní, společně tvoří opravdu silný článek. Eva a Čestmír chovají k sobě upřímnou lásku i po opravdu dlouze trvajícím manželství. To se dnes jen tak nevidí. Stává se to čím dál větší vzácností a já bych si přál, aby i můj vztah s Eliškou vydržel tak dlouho a byl v takovém pořádku, jako ten jejich. No a jestli moje rodina bude fungovat alespoň na 51% tak dobře, budu nejšťastnější člověk na světě!!! :-)

Jste na konci? Výborně, jsem rád, že dokážete přečíst něco tak neskonale dlouhého a pozitivního, jako jsem zkusil teď napsat já! Než skončím, rád bych ještě uvedl a nesmím zapomenout na staršího bratra od Davida, Honzu. Ten se odstěhoval do jiného města s přítelkyní Eliškou (hehe, taky Eliška, jak oblíbené jméno v mé generaci!!!). Dokázal se tam velice dobře prosadit a myslím, že ho čeká světlá a pozitivní budoucnost. Bohužel ho osobně pořádně neznám, ale můžete si tipnout, jak na tom bude se vztahy ke své rodině - naprosto bezchybně! :-) 
Snad se Vám článek líbil, snad se bude líbit mé oblíbené rodině a snad nebudu obviněn z rektálního alpinismu! Příště se můžete těšit buď na článek o výše zmíněné Posádce nebo připravuji hodně radikální čtení o hudebním vkusu našeho národa.

Přeji hezký zbytek dne!

Autor: Jakub Kunčický | neděle 2.3.2014 22:22 | karma článku: 11,88 | přečteno: 702x
  • Další články autora

Jakub Kunčický

Malá rekonstrukce

Původní název článku zní "Co nás ve škole nenaučí aneb Nejlepší peeling je samolepicí tapetou". Smělý a jednoduchý plán na zkrášlení kuchyně se během pár hodin stává noční můrou. Co se stalo? VŠECHNO!

21.8.2019 v 10:15 | Karma: 13,38 | Přečteno: 322x | Diskuse| Osobní

Jakub Kunčický

Definice dospělosti

Úderem osmnácté jsme zařazeni mezi dospělé jedince. Od tohoto okamžiku jsme zodpovědní pouze za své vlastní činy - ovšem ne každý z nás se k této zodpovědnosti postaví čelem.

17.5.2019 v 10:30 | Karma: 13,31 | Přečteno: 413x | Diskuse| Společnost

Jakub Kunčický

Píšu, tedy jsem!

Velkospotřebitel propisek. Každý prázdný kousek papíru je v nebezpečí. Myšlenky, nápady, iluze, citáty. Blog je jen další z mnoha terapií pro mé splašené, nemocné prsty. Budu psát do poslední chvíle; i na smrtelné posteli.

16.12.2018 v 12:34 | Karma: 10,66 | Přečteno: 227x | Diskuse| Osobní

Jakub Kunčický

O kočkách a lidech

Toto není něžný článek vychvalující kočky až do nebes. Nenajdete zde jejich fotky ani vtipné historky o společném soužití s nimi. Bude to tvrdé. Hodně tvrdé! Kočkomilům vstup zakázán.

9.12.2018 v 13:11 | Karma: 16,36 | Přečteno: 554x | Diskuse| Společnost

Jakub Kunčický

Tichá domácnost

Kdykoliv se vrátím z práce domů, nenápadně po mně pokukuje. Jsem z toho lehce nervózní; normálně se mi to totiž nestává. Snažím se ignorovat její smyslný pohled a odcházím do svého pokoje.

2.12.2018 v 8:15 | Karma: 16,45 | Přečteno: 648x | Diskuse| Osobní

Jakub Kunčický

Stavy zvané odvykací

Zelený papír, nedbale přilepený na ledničce, hlásá hlubokou myšlenku: "Přestal jsem kouřit, protože jsem se rozhodl zůstat na tomto světě o něco déle ...."

30.7.2018 v 14:48 | Karma: 17,11 | Přečteno: 413x | Diskuse| Osobní

Jakub Kunčický

Tři svatby

Za poslední rok jsem měl to štěstí zúčastnit se tří různých svateb - a pokaždé v jiné roli. Z každé z nich jsem si odnesl zážitky na celý život. Nabízím výlet do světa, kde si lidé říkají "ano" a vstupují do svazku manželského.

17.6.2018 v 12:48 | Karma: 15,10 | Přečteno: 521x | Diskuse| Společnost

Jakub Kunčický

Setkání

Výhled na celé město mu zakrýval nízký živý plot. Světla ubývalo a on se ze všech sil snažil dočíst poslední odstavec. Nebyl to ledajaký příběh, nýbrž životní příběh úspěšnějšího muže, než byl on sám - a slunce skoro zapadlo.

17.10.2017 v 22:35 | Karma: 8,93 | Přečteno: 226x | Diskuse| Osobní

Jakub Kunčický

Konec roku

Jeden z nejtěžších a nejnabitějších roků v mém životě, který si zaslouží zvěčnit formou velkého shrnutí na mém osobním blogu.

31.12.2016 v 16:16 | Karma: 16,67 | Přečteno: 342x | Diskuse| Osobní

Jakub Kunčický

Neskákejte pod vlaky!

Já vím, že ten život stojí za zlámanou berlu, ale nechat se nakrájet do nádražního guláše opravdu není příliš důstojný způsob jak opustit tento svět. Lidi, sakra, neskákejte pod vlaky!

22.11.2016 v 17:15 | Karma: 18,81 | Přečteno: 553x | Diskuse| Společnost

Jakub Kunčický

Názorová osamělost

Ztrácím iluze. Ideály jako rodina, věrnost, upřímnost, cílevědomost a tvrdá práce na sobě samém dostávají jednu ránu za druhou. Co můžu udělat pro to, aby se lidé k tak důležitým věcem vrátili a přestali se k nim obracet zády?

6.11.2016 v 10:45 | Karma: 16,85 | Přečteno: 397x | Diskuse| Společnost

Jakub Kunčický

Vzkaz neznámé dívce

Jednou přijde den, kdy se potkáme. Už od prvního pohledu si padneme do oka. Vše okamžitě zapadne do sebe. Nedokážu říct, kdo koho osloví jako první, ale vím, že to bude osudové setkání. Chtěl bych ti říct něco důležitého.

24.10.2016 v 1:48 | Karma: 15,07 | Přečteno: 511x | Diskuse| Osobní

Jakub Kunčický

Přání

Psaní o tom, jak jsou naše přání důležitá, kolik toho díky nim můžeme dosáhnout nebo kolik toho můžeme ztratit.

17.8.2016 v 13:35 | Karma: 15,37 | Přečteno: 533x | Diskuse| Společnost

Jakub Kunčický

Shrnutí a ohlédnutí

Můj blog zde na iDnes nedávno oslavil jubilejní 70. článek a přes 8 let vlastní existence. Budoucí čtenáři dostanou nabídku toho nejlepšího, ti současní mají možnost získat zákulisní informace. S chutí do toho!

14.8.2016 v 12:40 | Karma: 13,30 | Přečteno: 223x | Diskuse| Osobní

Jakub Kunčický

Natáčení...

Dnes jsem měl jedinečnou možnost se zúčastnit natáčení českého celovečerního filmu. Kolikrát za život se naskytne taková příležitost!

10.8.2016 v 22:00 | Karma: 16,95 | Přečteno: 450x | Diskuse| Kultura

Jakub Kunčický

Jako dva trosečníci

Ztroskotali jsme. Já a ty. Každý na jiném ostrově, každý v jiný čas, každý z jiného důvodu. Víme o sobě a dlouho se po sobě jen z dálky díváme.

12.7.2016 v 0:47 | Karma: 12,42 | Přečteno: 288x | Diskuse| Osobní

Jakub Kunčický

Procházet peklem - a jít dál

Skončilo to. Čtyři roky zůstaly minulostí. V srdci i v duši zůstává prázdné místo po osobě, která mi byla v životě nejbližší. Co se stalo, nejde vrátit zpátky - proto musím jít dál.

30.6.2016 v 11:59 | Karma: 14,84 | Přečteno: 518x | Diskuse| Osobní

Jakub Kunčický

Frankfurt 2016

Každý zvukař, osvětlovač, hráč na hudební nástroj - prostě každý, kdo to s muzikou a uměním myslí alespoň trochu vážně - musí minimálně jednou za život navštívit Frankfurt. Veletrh, jehož jméno je Musikmesse & Prolight and Sound.

11.4.2016 v 15:00 | Karma: 13,12 | Přečteno: 329x | Diskuse| Osobní

Jakub Kunčický

Modelky

Nemůžu se zbavit pocitu, že být modelkou je ta nejhorší práce na světě, přestože spousta žen sní o jejich postavách: včera jsem jich měl možnost pár potkat osobně a úplně jsem o této práci ztratil iluze ...

1.4.2016 v 7:34 | Karma: 25,31 | Přečteno: 905x | Diskuse| Společnost

Jakub Kunčický

Čtvrtek v Kauflandu

Dostal jsem tři jednoduché úkoly: vrátit vratné láhve, koupit si něco dobrého a rychle se vrátit domů. Zvolil jsem si to nejhorší místo v ten nejhorší čas - Kaufland ve čtvrtek. Už to nikdy neudělám.

26.2.2016 v 10:40 | Karma: 25,82 | Přečteno: 1950x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 78
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1118x
Jsem obyčejný kluk, který by bez své práce, elektrické kytary (drahá Eleanor), klávesnice a skleničky dobře vychlazeného Jägermeistera nedal ani ránu. Miluji kritiku všeho, co dělám, proto doufám, že se mi dostane hodně kritiky i ohledně mých článků.