Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Tichá domácnost

Kdykoliv se vrátím z práce domů, nenápadně po mně pokukuje. Jsem z toho lehce nervózní; normálně se mi to totiž nestává. Snažím se ignorovat její smyslný pohled a odcházím do svého pokoje.

Díra v riflích se den ode dne zvětšuje. Na první pokus navlékám na jehlu nit a zkušeně šmodrchám uzel. Zahajuji šev a pobrukuji si nakažlivou melodii kapely Leprous. O chvíli později je hotovo. Kriticky prohlížím své dílo a s povzdechem zahajuji vytahování stehů. Ach jo. S pivem to půjde lépe! Jdu do lednice a koutkem oka sleduji, co dělá. Ten její něžný úsměv! Co se mi snaží říct... ? 
O hodinu později dostávám hlad. Čas na večeři. Dnes budou volí oka ze zbylých vajec, čerstvé slaniny a z cibule o velikosti "akorát do ruky". V zádech cítím její pohled. Určitě nesouhlasně kroutí hlavou nad tím, jak krájím slaninu na různě velké kousky. Podá mi ten kapesník nebo ne? Slzy tečou proudem; jedno ze čtyř vajec spáchalo sebevraždu skokem z kuchyňské linky. Sbohem, příteli.  
Nepodala. Starý trik s cibulovými slzami nefunguje. Ani to, že je potřeba koupit sůl mi nepřipomněla. Po rameni nepohladí, na krk mně nepolíbí. Je to provinilost, co vidím v jejích hnědých očích? Určitě. Zpátky do pokoje, jsem sytý a nádobí je umyté. Já vařím a umývám, ty utíráš a uklízíš nádobí. To je fér.
Kontroluji stav financí. "Na dovolenou příští rok nepojedeme. Promiň lásko. Vynahradím ti to." V kuchyni je ticho. Zapínám tragický romantický film a nesouhlasně kroutím hlavou, jak může být na sebe ústřední pár tak zlý. To by se nám dvěma nestalo. Domácí práce máme spravedlivě rozdělené a to je přece dobrý základ! I když... beru druhé pivo a nádobí je stále v odkapávači. 
Romantickou kravinu vystřídá dvojice Al Pacino a Robert De Niro. Výlet do minulosti, kdy herci uměli hrát a člověk se od nich leccos naučil. Film skončil a jsem nabitý energií - jdu si to s ní vyřídit. Vynadám jí stejně jako Al vynadal Diane. 
"Mluvit se mnou nemluvíš, s domácností nepomáháš. Výstřih hluboký jako já díru do kapsy - ale opravdu jsem se snažil ji zašít! Pokoušíš mou trpělivost. Nemáš v sobě kousek studu, holka? Polož tu švestku a začni fungovat, nebo tě vyměním za jinou!"
Neřekla nic. Vztekle praštím do stolu a jdu se vyvětrat do parku. Hvězdy na nebi a mrazivý vzduch mi prospívají. Vracím se domů v mnohem lepší náladě a už se na ni nezlobím. Šokem se nepohnula z místa. Byl jsem na ni moc tvrdý. "Promiň. Jdu si lehnout," oznámím ji stroze a zavrtám se do peřin. Zítra pochválím její novou sukni a vše bude v pořádku. No a kdyby náhodou ne, po světě jich běhá spousta.
Dobrou noc. Spi sladce, má listopadová dívko z kalendáře.

Autor: Jakub Kunčický | neděle 2.12.2018 8:15 | karma článku: 16,45 | přečteno: 648x
  • Další články autora

Jakub Kunčický

Malá rekonstrukce

Původní název článku zní "Co nás ve škole nenaučí aneb Nejlepší peeling je samolepicí tapetou". Smělý a jednoduchý plán na zkrášlení kuchyně se během pár hodin stává noční můrou. Co se stalo? VŠECHNO!

21.8.2019 v 10:15 | Karma: 13,38 | Přečteno: 322x | Diskuse| Osobní

Jakub Kunčický

Definice dospělosti

Úderem osmnácté jsme zařazeni mezi dospělé jedince. Od tohoto okamžiku jsme zodpovědní pouze za své vlastní činy - ovšem ne každý z nás se k této zodpovědnosti postaví čelem.

17.5.2019 v 10:30 | Karma: 13,31 | Přečteno: 413x | Diskuse| Společnost

Jakub Kunčický

Píšu, tedy jsem!

Velkospotřebitel propisek. Každý prázdný kousek papíru je v nebezpečí. Myšlenky, nápady, iluze, citáty. Blog je jen další z mnoha terapií pro mé splašené, nemocné prsty. Budu psát do poslední chvíle; i na smrtelné posteli.

16.12.2018 v 12:34 | Karma: 10,66 | Přečteno: 227x | Diskuse| Osobní

Jakub Kunčický

O kočkách a lidech

Toto není něžný článek vychvalující kočky až do nebes. Nenajdete zde jejich fotky ani vtipné historky o společném soužití s nimi. Bude to tvrdé. Hodně tvrdé! Kočkomilům vstup zakázán.

9.12.2018 v 13:11 | Karma: 16,36 | Přečteno: 555x | Diskuse| Společnost

Jakub Kunčický

Stavy zvané odvykací

Zelený papír, nedbale přilepený na ledničce, hlásá hlubokou myšlenku: "Přestal jsem kouřit, protože jsem se rozhodl zůstat na tomto světě o něco déle ...."

30.7.2018 v 14:48 | Karma: 17,11 | Přečteno: 413x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

Nepříjemné svědectví. Bulvární boss popsal, jak Trumpovi pomohl s kampaní

23. dubna 2024  21:21

Bývalý vydavatel bulvárního listu National Enquirer v úterý u newyorského soudu popsal porotě, jak...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 78
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1118x
Jsem obyčejný kluk, který by bez své práce, elektrické kytary (drahá Eleanor), klávesnice a skleničky dobře vychlazeného Jägermeistera nedal ani ránu. Miluji kritiku všeho, co dělám, proto doufám, že se mi dostane hodně kritiky i ohledně mých článků.