Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Tři svatby

Za poslední rok jsem měl to štěstí zúčastnit se tří různých svateb - a pokaždé v jiné roli. Z každé z nich jsem si odnesl zážitky na celý život. Nabízím výlet do světa, kde si lidé říkají "ano" a vstupují do svazku manželského.

Role první - vyhnanec

První svatba, které jsem se kdy zúčastnil, byla svatba osudová. Proběhla krátce potom, co jsem přijal nabídku na pracovní pozici do Brna. Nebyla to ledajaká nabídka - jít dělat to, co mě baví a ještě za to být zaplacený? Rozhodně ano! Jenže nechat si narůst křídla, vyletět z hnízda, opustit rodinu a všechny své přátelé, navíc do neznámého víru velkoměsta, byl velký závazek. Byl jsem nadšený; i velmi nervózní. Odjížděl jsem den po svatbě, bylo to mé rozloučení s životem minulým. Nutno podotknout, ani příliš šťastným.

Bohužel se mé rozhodnutí nesetkalo na všech frontách s upřímným nadšením. Celou svatbu jsem cítil napětí, sledoval pohledy ostatních, vyslechl jsem si desítky dobře míněných rad i několik demotivujících narážek. Poznal jsem, že svatba nemusí být událost plná radosti, nadšení, pohody a lásky. Svatba může být jiskřivá, adrenalinová záležitost. 

Doufám, že na jiných svatbách tomu tak není a moje dojmy jsou silně subjektivně zabarvené. Pokud bych mohl dát radu budoucím svatebčanům - na svatbu jeďte oslavit vzácnou věc, tedy oficiální spojení dvou lidí, kteří se rozhodnou jít spolu životem pod stejným příjmením. Jestli chcete řešit věci v osobní rovině, nechte si to na jindy a neničte pohodovou atmosféru, jakou si každá svatba zaslouží. Nebuďte ignoranti.

Tolik k první svatbě, která mi byla příkladem, co na svatbu patří a co má zůstat doma. Nepříliš pozitivní čtení, že ...? Tak dál!
Role druhá - svědek

Druhá svatba byla o poznání lepší už jen z principu. Byla mi svěřena ta čest jít za svědka svému nejlepšímu příteli, kterého nejen že znám dlouhých 16 let, aniž by jsme se kdy pohádali, ale zároveň si bral mou nejlepší kamarádku. V krásném prostředí Jeseníků si řekli své "ano", což byl okamžik, na který jsem čekal netrpělivě a zároveň celkem laxně několik let. Proč laxně? Ve své svědecké řeči jsem to řekl jasně - pro mě byli ti dva manželé už dávno. Jestli na světě existuje osudový pár, svědčím za něj já a druhý z mých nejlepších přátel - a do konce života na to budu hrdý! 

Máloco mě dokáže na veřejnosti emočně rozhodit. Při své práci musím být chladný jako břitva a naučil jsem se to přenášet i do svého osobního života. Svatba neměla být výjimkou. Byl jsem naprosto šokován, když během po-obřadních gratulací přišel za novomanžely malý sedmiletý Tobias a řekl jim to nejkrásnější přání: "Chtěl bych vám popřát hodně štěstí, zdraví a abyste se nerozvedli."

Oči štípou, těžce se dýchá a hodně rychle ztrácím emoční rovnováhu. Kde se to v tom klukovi vzalo? Vymyslel to sám? To není možné! Vyhledávám si ho během odpolední volné zábavy a vedeme spolu zcela dospělý rozhovor o jeho koníčcích (matematika, šachy, karetní hry), o YouTube i o tom, proč by dal lidem peníze, když je nemají. Rychle se chytne toho, jak je pro nás důležité umět mluvit anglicky. Nedá mi to, mířím za jeho maminkou a vznáším ochranitelskou myšlenku. Jak ho připravit na to, že to ve škole s ostatními dětmi nebude mít lehké? Každé prudce inteligentní dítě to schytá, pokud na to není připravené. Takový je život.

Poučení - jakkoliv jsem měl strach o generaci, která nastupuje po té mé (stačil mi výlet na střední školu a bylo mi smutno), o tu nultou generaci se nebojím vůbec. Pod rukama nám rostou velmi chytré děti. Nesmíme v žádném případě dopustit, aby zanikly v průměru, nechaly se zašlapat do země. Ať se prosadí a svět bude hned lepším místem!
 

Role třetí - pracující svatebčan

Třetí svatba, na nějakou dobu poslední. Dlouholetý kamarád a můj nový šéf v Brně. To sebou nese jisté vnitřní přesvědčení, že se na té svatbě chci podílet svou pomocnou rukou - a povedlo se. V davu lidí, kde znám jenom pár osob, bylo pro mě svým způsobem uklidňující popadnout bednu, zapojit kabel, odnést židli, pomoct nachystat družičkám kafe a nebo posbírat nádobí. Jen tak se potloukat kolem, vést konverzace se známými tvářemi nebo s někým, koho vůbec neznám. Ty ovšem byly velmi zajímavé. Stojí za to se o ně podělit veřejně. 

Vedl jsem dlouhý rozhovor s maminkou dvou šikovných kluků, která je ženou mého oblíbeného kolegy-kamaráda z vedlejšího divadelního oboru. Téma bylo očkování, statistika a opět ochrana vlastního dítěte před šikanou. Obohacující, střízlivé a inspirující.

Omylem jsem se ocitl v konverzaci s jedním velmi vášnivým a pozitivně naladěným Skotem. Blázen do vesmíru, cizích planet, objevování života "tam nahoře". Na ruce měl vytetovanou rovnici, jak spočítat pravděpodobnost, že potkáme jinou civilizaci. Těžko jsem mu svou lámanou angličtinou stačil, přesto mě fascinovalo, jak se někdo dokáže nadchnout pro tak velkolepou věc - a přesně ví, jak jí dosáhnout. Ano, měl i skotskou sukni. A byl velmi srdečný. Skvěle!

Na baru jsem zaklesl do debaty s člověkem, který je odborníkem na chemii. Pracuje ve farmaceutické firmě a zná i léky na rakovinu. Naprosto mě šokoval tím, že nazval sám sebe "obchodníkem se smrtí". Oponoval jsem, že to jsou ti, kteří obchodují se zbraněmi. Uzemnil mě - lidem, kteří umírají na rakovinu, mění pohled z "určitě zemřu" na pohled "co když ne?". Shodli jsme se, laik a lékař, že je rakovina záležitostí naší hlavy a přístupu k ní. Nezapomenu na ten rozhovor.
 

Shrnutí

Svatba je definicí rozmanitosti. Potkal jsem děti i dospělé. Viděl jsem celou škálu lidských emocí. Odnesl jsem si mnoho důležitých poznatků, které uplatním ve svém životě. Zároveň doufám, že v nejbližších dvou letech na žádnou svatbu nebudu muset - je to sice krásné, ale vyčerpávající. Málo se spí, hodně se pije. Oblek opravdu nebude můj oblíbený kousek v šatníku - radši kraťasy a tenisky.
 

Nejdůležitější myšlenka až na závěr - potřebuji svou vlastní svatbu. A to rychle! :-)

Autor: Jakub Kunčický | neděle 17.6.2018 12:48 | karma článku: 15,10 | přečteno: 521x
  • Další články autora

Jakub Kunčický

Malá rekonstrukce

Původní název článku zní "Co nás ve škole nenaučí aneb Nejlepší peeling je samolepicí tapetou". Smělý a jednoduchý plán na zkrášlení kuchyně se během pár hodin stává noční můrou. Co se stalo? VŠECHNO!

21.8.2019 v 10:15 | Karma: 13,38 | Přečteno: 322x | Diskuse| Osobní

Jakub Kunčický

Definice dospělosti

Úderem osmnácté jsme zařazeni mezi dospělé jedince. Od tohoto okamžiku jsme zodpovědní pouze za své vlastní činy - ovšem ne každý z nás se k této zodpovědnosti postaví čelem.

17.5.2019 v 10:30 | Karma: 13,31 | Přečteno: 413x | Diskuse| Společnost

Jakub Kunčický

Píšu, tedy jsem!

Velkospotřebitel propisek. Každý prázdný kousek papíru je v nebezpečí. Myšlenky, nápady, iluze, citáty. Blog je jen další z mnoha terapií pro mé splašené, nemocné prsty. Budu psát do poslední chvíle; i na smrtelné posteli.

16.12.2018 v 12:34 | Karma: 10,66 | Přečteno: 227x | Diskuse| Osobní

Jakub Kunčický

O kočkách a lidech

Toto není něžný článek vychvalující kočky až do nebes. Nenajdete zde jejich fotky ani vtipné historky o společném soužití s nimi. Bude to tvrdé. Hodně tvrdé! Kočkomilům vstup zakázán.

9.12.2018 v 13:11 | Karma: 16,36 | Přečteno: 555x | Diskuse| Společnost

Jakub Kunčický

Tichá domácnost

Kdykoliv se vrátím z práce domů, nenápadně po mně pokukuje. Jsem z toho lehce nervózní; normálně se mi to totiž nestává. Snažím se ignorovat její smyslný pohled a odcházím do svého pokoje.

2.12.2018 v 8:15 | Karma: 16,45 | Přečteno: 648x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

VIDEA TÝDNE: Potvrzený trest pro Feriho, živořící děti a Kobajašiho veleskok

28. dubna 2024  18:50

Soud v Praze tento týden potvrdil exposlanci Dominiku Ferimu tříletý trest za znásilnění. Strážníci...

Prigožin se stal miláčkem ruských teenagerů, zaujal přesvědčením a vzdorem

28. dubna 2024  18:28

Deset měsíců poté, co vedl ozbrojenou vzpouru proti ruskému armádnímu velení, a osm měsíců poté, co...

Necítí bolest a nekomunikuje. Matyas trpí vzácným syndromem, rodina shání pomoc

28. dubna 2024  18:24

Zpomalený vývoj, neschopnost ovládat tělo, záchvaty vzteku či snížený práh bolesti. Tak vypadá...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 78
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1118x
Jsem obyčejný kluk, který by bez své práce, elektrické kytary (drahá Eleanor), klávesnice a skleničky dobře vychlazeného Jägermeistera nedal ani ránu. Miluji kritiku všeho, co dělám, proto doufám, že se mi dostane hodně kritiky i ohledně mých článků.