Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Malá rekonstrukce

Původní název článku zní "Co nás ve škole nenaučí aneb Nejlepší peeling je samolepicí tapetou". Smělý a jednoduchý plán na zkrášlení kuchyně se během pár hodin stává noční můrou. Co se stalo? VŠECHNO!

Úvodem bych chtěl říci, že bydlím v podnájmu v krásném starém bytě, který s radostí nazývám svým druhým domovem. Nic na světě není dokonalé a i moje hobití nora má pár drobných vad na kráse. Ve vaně by se dobrovolně nevykoupal ani malomocný. Záchod se houpe. Mám panoramatický výhled na továrnu, kde se před mnoha lety vyráběli léky na rakovinu. Umyvadlo v kuchyni je poseté divnými černo-modrými skvrnami, které přežily i několikanásobné bombardování Savem. Žádná květina tady nepřežije - ne, ani kaktus. Zůstanu zde až do skonání světa. Jen pár úprav - začnu třeba v kuchyni!

Objednám z internetu samolepicí tapety, dotáhnu domů plechovku červené barvy a cestou z práce vykoupím domácí potřeby. Zplozenci ve znamení Vah jsou od přírody bytoví designéři, co se může pokazit? Vybaluji z krabice objednané zboží. Obrovskou radost mi udělá mnohostranný tapetový vyhlazovač - dostal jméno Nostradamus! Nedbale prolétnu návod, bla bla bla, čistý hladký povrch, jasně, bla bla bla, žádný problém.

Nejprve špajzka. To je taková ta skříň v rohu kuchyně, která vypadá jako šatník, akorát se tam místo oblečení dává jídlo, které údajně nepatří do lednice. Ledabyle z ní všechno vyházím a vytáhnu ven všechny police. Původní tapety drží připínáčky, jelikož staré lepidlo přestalo lepit. O jeden z nich si propíchnu prst a pokřtím podlahu svou krví. Oběť prastarým bohům. Pro štěstí - budu ho potřebovat! Zranil jsem se a to jsem ještě nevzal do ruky lámací nůž!

 

Odrolovat, změřit, narýsovat čáry, kde jsou sakra nůžky, proč jsme ve výtvarné výchově neměli více hodin věnovaných vystřihovánkám? Prozíravě mám tapetu na spodní stranu kratší a na vrchní stranu s přesahem přes okraj, ať je krásně celá deska zabalená. Ten kluk je ale šikovný!

První tapetová megakoule letí přes celý byt doprovázená přívalem sprostých slov. Za ní následuje v půlhodinových intervalech koule druhá, třetí a čtvrtá. Chtěl jsem koupit jen deset metrů, já věděl, že se patnáct neztratí. Na pátý pokus je první police vytapetovaná. Zbytek polic už jde jako po másle. Jsem na sebe hrdý. 

 

Další úkol. Chci přemalovat úzkou dřevěnou lištu mezi stěnou a dveřmi od špajzky. Mistři malíři si místo činu oblepí papírovou páskou. Já pro jistotu oblepím celou zeď. Sundám dveře a odnesu je na druhou stranu místnosti. Beru štětec a maluji a maluji a maluji a je hotovo. Výsledek?

Červená barva je úplně všude. Pod páskou, na lednici, na sundaných dveřích, na tričku, ve vlasech, ve vousech i v rozkroku. Neptejte se, jak se tam dostala. Pár kapek přistálo i na nové skvělé tapetě, jelikož jsem zcela logicky před malováním vracel police zpátky na místo. Ještě štěstí, že nemám v kuchyni záclony. Sundávám papírovou pásku a málem dostanu infarkt - dolů s páskou jde i původní bílý nátěr. To není všechno!

Proč mi nikdo neřekl, že jakmile ty staré dveře sundám, už je nikdy v životě nedostanu zpátky...?

 

Vymyslel jsem nové životní moudro. Vyměřovat tapety na šuplíky pamatující vznik Mezopotámské říše je jako krájení cibule. Slzy tečou proudem, hrozí nebezpečí pořezání a nikdy nebude každá kostička stejně velká. To nedám. Zbaběle zalepuji obnažené okraje centimetrovým proužkem z každé strany.

Několik megakoulí ten večer ještě letělo vzduchem při tapetování polic ve skříních nad a pod kuchyňskou linkou. Utkal jsem se v lítém boji na život a na smrt s nejkřivější a nejošklivější policí na světě. Co to psali v návodu o hladkém a čistém povrchu? Výsledný produkt je věrohodnou replikou povrchu Měsíce !!! Všímavé oko pobaví občasný čtvereček nalepený na místech, kde došlo k proděravění nebo k špatnému vyměření tapety. 

Nejpekelnější je finální úklid. Odřezky z tapet jsou nalepené po celé kuchyni a hlavně na podlaze. Už nikdy si nekoupím červenou barvu - bílá je neškodná! Nevím, kde se vzalo tolik prachu, když jsem nedávno dělal generální úklid. Koupil jsem si metr různých druhů brusných papírů a nepoužil jsem ani kousek. 
Chuťovka na závěr? Už od začátku mi zůstal na noze přilepený kousek tapety. Nevěnoval jsem mu žádnou zvláštní pozornost. Můj řev musel vyděsit i sousedy o pět pater níže. Vřele všem doporučuji - dokonalý peeling! Garantuji Vám, že na tom místě už nikdy žádné chlupy nevyrostou!

Pro dnešek stačilo. Kdyby chtěl někdo pomoct s kuchyní, dejte vědět! A až budu dělat koupelnu, napíšu! :-)

Autor: Jakub Kunčický | středa 21.8.2019 10:15 | karma článku: 13,38 | přečteno: 322x
  • Další články autora

Jakub Kunčický

Definice dospělosti

Úderem osmnácté jsme zařazeni mezi dospělé jedince. Od tohoto okamžiku jsme zodpovědní pouze za své vlastní činy - ovšem ne každý z nás se k této zodpovědnosti postaví čelem.

17.5.2019 v 10:30 | Karma: 13,31 | Přečteno: 413x | Diskuse| Společnost

Jakub Kunčický

Píšu, tedy jsem!

Velkospotřebitel propisek. Každý prázdný kousek papíru je v nebezpečí. Myšlenky, nápady, iluze, citáty. Blog je jen další z mnoha terapií pro mé splašené, nemocné prsty. Budu psát do poslední chvíle; i na smrtelné posteli.

16.12.2018 v 12:34 | Karma: 10,66 | Přečteno: 227x | Diskuse| Osobní

Jakub Kunčický

O kočkách a lidech

Toto není něžný článek vychvalující kočky až do nebes. Nenajdete zde jejich fotky ani vtipné historky o společném soužití s nimi. Bude to tvrdé. Hodně tvrdé! Kočkomilům vstup zakázán.

9.12.2018 v 13:11 | Karma: 16,36 | Přečteno: 554x | Diskuse| Společnost

Jakub Kunčický

Tichá domácnost

Kdykoliv se vrátím z práce domů, nenápadně po mně pokukuje. Jsem z toho lehce nervózní; normálně se mi to totiž nestává. Snažím se ignorovat její smyslný pohled a odcházím do svého pokoje.

2.12.2018 v 8:15 | Karma: 16,45 | Přečteno: 648x | Diskuse| Osobní

Jakub Kunčický

Stavy zvané odvykací

Zelený papír, nedbale přilepený na ledničce, hlásá hlubokou myšlenku: "Přestal jsem kouřit, protože jsem se rozhodl zůstat na tomto světě o něco déle ...."

30.7.2018 v 14:48 | Karma: 17,11 | Přečteno: 413x | Diskuse| Osobní

Jakub Kunčický

Tři svatby

Za poslední rok jsem měl to štěstí zúčastnit se tří různých svateb - a pokaždé v jiné roli. Z každé z nich jsem si odnesl zážitky na celý život. Nabízím výlet do světa, kde si lidé říkají "ano" a vstupují do svazku manželského.

17.6.2018 v 12:48 | Karma: 15,10 | Přečteno: 521x | Diskuse| Společnost

Jakub Kunčický

Setkání

Výhled na celé město mu zakrýval nízký živý plot. Světla ubývalo a on se ze všech sil snažil dočíst poslední odstavec. Nebyl to ledajaký příběh, nýbrž životní příběh úspěšnějšího muže, než byl on sám - a slunce skoro zapadlo.

17.10.2017 v 22:35 | Karma: 8,93 | Přečteno: 226x | Diskuse| Osobní

Jakub Kunčický

Konec roku

Jeden z nejtěžších a nejnabitějších roků v mém životě, který si zaslouží zvěčnit formou velkého shrnutí na mém osobním blogu.

31.12.2016 v 16:16 | Karma: 16,67 | Přečteno: 342x | Diskuse| Osobní

Jakub Kunčický

Neskákejte pod vlaky!

Já vím, že ten život stojí za zlámanou berlu, ale nechat se nakrájet do nádražního guláše opravdu není příliš důstojný způsob jak opustit tento svět. Lidi, sakra, neskákejte pod vlaky!

22.11.2016 v 17:15 | Karma: 18,81 | Přečteno: 553x | Diskuse| Společnost

Jakub Kunčický

Názorová osamělost

Ztrácím iluze. Ideály jako rodina, věrnost, upřímnost, cílevědomost a tvrdá práce na sobě samém dostávají jednu ránu za druhou. Co můžu udělat pro to, aby se lidé k tak důležitým věcem vrátili a přestali se k nim obracet zády?

6.11.2016 v 10:45 | Karma: 16,85 | Přečteno: 397x | Diskuse| Společnost

Jakub Kunčický

Vzkaz neznámé dívce

Jednou přijde den, kdy se potkáme. Už od prvního pohledu si padneme do oka. Vše okamžitě zapadne do sebe. Nedokážu říct, kdo koho osloví jako první, ale vím, že to bude osudové setkání. Chtěl bych ti říct něco důležitého.

24.10.2016 v 1:48 | Karma: 15,07 | Přečteno: 511x | Diskuse| Osobní

Jakub Kunčický

Přání

Psaní o tom, jak jsou naše přání důležitá, kolik toho díky nim můžeme dosáhnout nebo kolik toho můžeme ztratit.

17.8.2016 v 13:35 | Karma: 15,37 | Přečteno: 533x | Diskuse| Společnost

Jakub Kunčický

Shrnutí a ohlédnutí

Můj blog zde na iDnes nedávno oslavil jubilejní 70. článek a přes 8 let vlastní existence. Budoucí čtenáři dostanou nabídku toho nejlepšího, ti současní mají možnost získat zákulisní informace. S chutí do toho!

14.8.2016 v 12:40 | Karma: 13,30 | Přečteno: 223x | Diskuse| Osobní

Jakub Kunčický

Natáčení...

Dnes jsem měl jedinečnou možnost se zúčastnit natáčení českého celovečerního filmu. Kolikrát za život se naskytne taková příležitost!

10.8.2016 v 22:00 | Karma: 16,95 | Přečteno: 450x | Diskuse| Kultura

Jakub Kunčický

Jako dva trosečníci

Ztroskotali jsme. Já a ty. Každý na jiném ostrově, každý v jiný čas, každý z jiného důvodu. Víme o sobě a dlouho se po sobě jen z dálky díváme.

12.7.2016 v 0:47 | Karma: 12,42 | Přečteno: 288x | Diskuse| Osobní

Jakub Kunčický

Procházet peklem - a jít dál

Skončilo to. Čtyři roky zůstaly minulostí. V srdci i v duši zůstává prázdné místo po osobě, která mi byla v životě nejbližší. Co se stalo, nejde vrátit zpátky - proto musím jít dál.

30.6.2016 v 11:59 | Karma: 14,84 | Přečteno: 518x | Diskuse| Osobní

Jakub Kunčický

Frankfurt 2016

Každý zvukař, osvětlovač, hráč na hudební nástroj - prostě každý, kdo to s muzikou a uměním myslí alespoň trochu vážně - musí minimálně jednou za život navštívit Frankfurt. Veletrh, jehož jméno je Musikmesse & Prolight and Sound.

11.4.2016 v 15:00 | Karma: 13,12 | Přečteno: 329x | Diskuse| Osobní

Jakub Kunčický

Modelky

Nemůžu se zbavit pocitu, že být modelkou je ta nejhorší práce na světě, přestože spousta žen sní o jejich postavách: včera jsem jich měl možnost pár potkat osobně a úplně jsem o této práci ztratil iluze ...

1.4.2016 v 7:34 | Karma: 25,31 | Přečteno: 905x | Diskuse| Společnost

Jakub Kunčický

Čtvrtek v Kauflandu

Dostal jsem tři jednoduché úkoly: vrátit vratné láhve, koupit si něco dobrého a rychle se vrátit domů. Zvolil jsem si to nejhorší místo v ten nejhorší čas - Kaufland ve čtvrtek. Už to nikdy neudělám.

26.2.2016 v 10:40 | Karma: 25,82 | Přečteno: 1950x | Diskuse| Společnost

Jakub Kunčický

Až budu velký, budu milionář!

Minulý rok jsem dostal k narozeninám nejlepší dárek v životě - předplatné časopisu o životě bohatých a úspěšných, říznutý správnou motivací sebe sama. Zde je seznam, co provedu, až se stanu milionářem!

9.12.2015 v 8:00 | Karma: 15,99 | Přečteno: 642x | Diskuse| Osobní
  • Počet článků 78
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1118x
Jsem obyčejný kluk, který by bez své práce, elektrické kytary (drahá Eleanor), klávesnice a skleničky dobře vychlazeného Jägermeistera nedal ani ránu. Miluji kritiku všeho, co dělám, proto doufám, že se mi dostane hodně kritiky i ohledně mých článků.