Tichá domácnost

2. 12. 2018 8:15:23
Kdykoliv se vrátím z práce domů, nenápadně po mně pokukuje. Jsem z toho lehce nervózní; normálně se mi to totiž nestává. Snažím se ignorovat její smyslný pohled a odcházím do svého pokoje.



Díra v riflích se den ode dne zvětšuje. Na první pokus navlékám na jehlu nit a zkušeně šmodrchám uzel. Zahajuji šev a pobrukuji si nakažlivou melodii kapely Leprous. O chvíli později je hotovo. Kriticky prohlížím své dílo a s povzdechem zahajuji vytahování stehů. Ach jo. S pivem to půjde lépe! Jdu do lednice a koutkem oka sleduji, co dělá. Ten její něžný úsměv! Co se mi snaží říct... ?

O hodinu později dostávám hlad. Čas na večeři. Dnes budou volí oka ze zbylých vajec, čerstvé slaniny a z cibule o velikosti "akorát do ruky". V zádech cítím její pohled. Určitě nesouhlasně kroutí hlavou nad tím, jak krájím slaninu na různě velké kousky. Podá mi ten kapesník nebo ne? Slzy tečou proudem; jedno ze čtyř vajec spáchalo sebevraždu skokem z kuchyňské linky. Sbohem, příteli.

Nepodala. Starý trik s cibulovými slzami nefunguje. Ani to, že je potřeba koupit sůl mi nepřipomněla. Po rameni nepohladí, na krk mně nepolíbí. Je to provinilost, co vidím v jejích hnědých očích? Určitě. Zpátky do pokoje, jsem sytý a nádobí je umyté. Já vařím a umývám, ty utíráš a uklízíš nádobí. To je fér.

Kontroluji stav financí. "Na dovolenou příští rok nepojedeme. Promiň lásko. Vynahradím ti to." V kuchyni je ticho. Zapínám tragický romantický film a nesouhlasně kroutím hlavou, jak může být na sebe ústřední pár tak zlý. To by se nám dvěma nestalo. Domácí práce máme spravedlivě rozdělené a to je přece dobrý základ! I když... beru druhé pivo a nádobí je stále v odkapávači.

Romantickou kravinu vystřídá dvojice Al Pacino a Robert De Niro. Výlet do minulosti, kdy herci uměli hrát a člověk se od nich leccos naučil. Film skončil a jsem nabitý energií - jdu si to s ní vyřídit. Vynadám jí stejně jako Al vynadal Diane.

"Mluvit se mnou nemluvíš, s domácností nepomáháš. Výstřih hluboký jako já díru do kapsy - ale opravdu jsem se snažil ji zašít! Pokoušíš mou trpělivost. Nemáš v sobě kousek studu, holka? Polož tu švestku a začni fungovat, nebo tě vyměním za jinou!"

Neřekla nic. Vztekle praštím do stolu a jdu se vyvětrat do parku. Hvězdy na nebi a mrazivý vzduch mi prospívají. Vracím se domů v mnohem lepší náladě a už se na ni nezlobím. Šokem se nepohnula z místa. Byl jsem na ni moc tvrdý. "Promiň. Jdu si lehnout," oznámím ji stroze a zavrtám se do peřin. Zítra pochválím její novou sukni a vše bude v pořádku. No a kdyby náhodou ne, po světě jich běhá spousta.


Dobrou noc. Spi sladce, má listopadová dívko z kalendáře.

Autor: Jakub Kunčický | neděle 2.12.2018 8:15 | karma článku: 16.45 | přečteno: 648x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 12.33 | Přečteno: 200 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 12.45 | Přečteno: 1300 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 22.33 | Přečteno: 465 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.93 | Přečteno: 297 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse
Počet článků 78 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1050

Jsem obyčejný kluk, který by bez své práce, elektrické kytary (drahá Eleanor), klávesnice a skleničky dobře vychlazeného Jägermeistera nedal ani ránu. Miluji kritiku všeho, co dělám, proto doufám, že se mi dostane hodně kritiky i ohledně mých článků.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...